اخبار و اطلاعات جدید تکنولوژی و رایانه

شما می توانید جدیدترین اخبار و اطلاعات تکنولوژی را در این وبلاگ بیابید

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ اخبار و اطلاعات جدید تکنولوژی و رایانه خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

پشتیبانی سایت چیست؟


با افزایش و رشد روز افزون سایتها، نیاز به خدمات پشتیبانی سایتها به وجود آمده است. پشتیبانی سایت شامل مجموعه متعددی از خدمات می باشد. خدماتی مانند به روز رسانی سایت با تغییرات دنیای وب، توسعه وبسایت، رفع انواع مشکلات مانند امنیت، سرعت، تعمیرات و...، انواع محتوا گذاری ها، سئو، انواع بک آپ، و به طور کلی خدماتی که باعث اصلاح و بهبود یک وبسایت خواهد شد.

امروزه با توجه به انواع تغییرات، تهدیدات و فرصت ها، به ناچار تغییراتی در انواع سایتها هم به وجود خواهد آمد. استفاده از خدمات پشتیبانی و نگهداری به شما کمک می کند که سایت نیز متناسب با این تغییرات پیش روید.

خدمات پشتیبانی سایت شامل چه مواردی است؟

شرح و لیست خدمات پشتیبانی وب سایت شامل موارد متعددی می شود. قبل از شروع کار باید به این موضوع دقت کنید که خدمات پشتیبانی مورد نظر شما چیست، و سایت شما نیازمند به کدام یک از خدمات می باشد. با توجه به این نیازها شما در نهایت تصمیم خواهید گرفت یک یا چند نیروی استخدام پشتیبان سایت داشته باشید، و آن وظایف از طریق نیروهای شرکت خود انجام دهید و یا از خدمات یک شرکت پشتیبانی وب سایت استفاده کنید. اما موارد مهمی برای پشتیبانی و نگهداری سایتها وجود دارد که برخی از آنها شامل موارد زیر می باشد.

- به روز رسانی های سایت و اجزای آن: گرچه ممکن است برخی به روز رسانی ها خودکار انجام شود، اما برخی به روز رسانی ها وجود دارد که باید مستقیما بر انجام نظارت کنید مانند به روز رسانی هسته وردپرس، افزونه ها، قالب، برخی نرم افزارها و غیره...

- به روز رسانی محتوا و افزودن محتوا: محتوا به عنوان یکی از اجزای اصلی برخی وبسایتها نیاز به آپدیت و به روز رسانی دارد. همچنین یکی از الزامات هر وبسایتی که ماهیت محتوایی هم دارد، اضافه کردن محتوای جدید می باشد. این افزودن و به روز رسانی ها، شامل اضافه کردن و به روز رسانی متن، عکس، فیلم و هر گونه محتوایی که سایت نیاز دارد، می باشد.

- بررسی سرعت سایت: طبق به روز رسانی های جدید گوگل، سرعت یکی از مهم ترین معیارهای لازم برای هر وبسایتی می باشد. از نظر کاربران هم سرعت سایت، یکی الزامات اصلی سایت می باشد. نظارت بر سرعت سایت و بررسی عوامل کاهش سرعت و افزایش سرعت سایت، یکی از موارد مهم پشتیبانی و نگهداری سایت می باشد که نیازمند نظارت همیشگی می باشد.

- بررسی و برقراری امنیت سایت: امنیت از مهمترین موارد لازم برای هر وبسایت می باشد. هر روزه سایتها با حملات و مشکلات امنیتی بالایی روبرو می شوند. این تهدیدات می تواند اطلاعات و دیتای وبسایت شما را نابود سازد و خسارات هنگفت و غیر قابل جبرانی برای شما به بار بیاورد. نصب افزونه های امنیتی، نظارت بر نصب و عملکرد گواهینامه ssl، نظارت بر امن بودن تمام اجزای سایت برای جلوگیری از حملات هکرها، پاکسازی کدهای مخرب و ... فعالیت های هستند که پشتیبان سایت شما باید بر آن نظارت داشته باشند.

- بکاپ از فایل ها و محتوای سایت: مسلما با توجه به ارزش بالای اطلاعات گرفتن بکاپ یا پشیبان گیری ضرورت دارد. گاهی به شکل ناخواسته بعد از نصب یک برنامه ممکن است اطلاعات از بین بروند و گاهی هم به دلیل حملات هکری. پس پیشگیری بهتر از درمان است. یکی از خدمات پشتیبانی از سایت هم همین توجه به بکاپ یا پشتیبانی از وبسایت است.

- توسعه وبسایت: همانطور که می دانید دنیای وب مدام در حال به روز رسانی می باشد. جهان و دنیای کسب و کار نیز مدام باعث تغییر کسب و کارها می شود. از این رو گاهی این نیاز وجود دارد که ویژگی ها و مواردی به سایتها اضافه داده شود و سایت توسعه داده شود. این مورد هم یکی از موارد مهم پشتیبانی سایت می باشد.

- خدمات سئو: برای بالا رفتن بازدید سایتها و افزایش فروش محصولات و خدمات، خدمات سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو، ضروری می باشد. خدمات سئو نیاز به تخصص و زمان دارد که می توان آن را به عنوان یکی از خدمات پشتیبانی سایت دانست.

- اقدامات مربوط به ظاهر و گرافیک سایت: نقش گرافیک در جذب کاربر مهم می باشد. گاهی لازم می شود گرافیک سایت را بهبود ببخشید. فعالیت مربوط به جذابیت آیکون ها، المانها، رنگ سازمانی و هماهنگی آن با سایر اجزای ظاهری سایت، تبلیغات و بنرهای موجود در سایت و کارهایی از این قبیل. این فعالیتها زمانبر می باشد و در طول زمان نیز نیاز به پشتیبانی این دسته از فعالیتهای سایت ممکن است بیشتر شود.

- رفع خطاهای سایت: خطاهای 404، خطاهای html و دیگر خطاهای احتمالی: خطاهای سایت ممکن است منجر به خواندن درست وبسایت شما توسط کاربر و یا ایندکس آن توسط گوگل شوند. پشتیبانی سایت با نظارت مداوم بر روی سایت از بروز آن جلو گیری کرده و در جهت رفع این خطاها تلاش می کند.

- و بسیاری از موارد دیگر در جهت رفع مشکلات وبسایتها و نظارت بر آنها شامل فعالیتهای پشتیبانی و نگهداری سایت می باشد.

شرکت پشتیبانی سایت رو چطوری انتخاب کنم؟

اگر قصد دارید پشتیبانی سایت خود را به شرکت پشتیبانی سایت دهید قبل از اینکار مطمئن شوید که شرکت مورد نظرتان مهارتهای لازم را برای این کار داشته باشد. شما با تحقیق و چند بار ارتباط با شرکتهای پشتیبانی می توانید تا حدودی به این موضوع پی ببرید.

- شرکت پشتیبانی سایت باید دارای تجربه نسبتا طولانی باشد. زیرا در نتیجه تجربه طولانی و آشنایی با انواع مشکلات وبسایتها مهارت پشتیبانی سایت بیشتر خواهد شد.

- شرکت پشتیبانی سایت باید دارای متخصصان ماهر باشد.

- نیروهای شرکت پشتیبانی سایت باید در مقابل سوالات، ارتباطات و به طور کلی پشتیبانی سایتها با حوصله باشند.

- با مطالعه سرویس ها و خدمات شرکتهای پشتیبانی سایت می توانید به خوبی بفهمید که هر کدام از این شرکتها بر روی کدام یک از خدمات پشتیبانی سایت تمرکز دارند و برای آن خدمات وتخصصی ویژه انجام می دهند و با توجه به نیاز خود آن را انتخاب کنید. مثلا می توانید خدمات شرکت پشتیبان وردپرس wphelper را در زمینه امنیت، سرعت و توسعه سایت بررسی کنید.

استخدام پشتیبان سایت

بعضی شرکتها با استخدام پشتیبان سایت، خدمات پشتیبانی وبسایت خود را به نیروی داخلی پشتیبان شرکت خود واگذار می کنند. امروزه با توجه به بالا بودن هزینه ها استقرار نیرو در داخل شرکت و شرایط کرونا استخدام پشتیبان سایت دورکاری نسبت به گذشته بیشتر شده است.



موضوعات: عمومی,
[ بازدید : 129 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 3 آبان 1400 ] [ 11:28 ] [ Songbird Garden ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]