اخبار و اطلاعات جدید تکنولوژی و رایانه

شما می توانید جدیدترین اخبار و اطلاعات تکنولوژی را در این وبلاگ بیابید

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ اخبار و اطلاعات جدید تکنولوژی و رایانه خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

سفرهای منطقه‌ای امیرعبداللهیان با چه دستاوردی همراه بود؟


مهسا مزدحی: هفته گذشته وزیر خارجه کشورمان دو سفر مهم به سوریه و لبنان انجام داد. دو کشور با ایران یک اتحاد استراتژیک دارند و روابط با آن از اهمیت ویژه ای در دستور کار دو وزیر خارجه برخوردار است. او ابتدا وارد بیروت شد و با همتای خود نجیب میکاتی دیدار کرد ، سپس …

منبع: سایت اسپرت نیوز
سفرهای منطقه‌ای امیرعبداللهیان با چه دستاوردی همراه بود؟

سفرهای منطقه‌ای امیرعبداللهیان با چه دستاوردی همراه بود؟ https://sports-news.ir/سفرهای-منطقه‌ای-امیرعبداللهیان-با-چه/ Tue, 12 Oct 2021 13:26:58 0000 عمومی https://sports-news.ir/سفرهای-منطقه‌ای-امیرعبداللهیان-با-چه/

مهسا مزدحی: هفته گذشته وزیر خارجه کشورمان دو سفر مهم به سوریه و لبنان انجام داد. دو کشور با ایران یک اتحاد استراتژیک دارند و روابط با آن از اهمیت ویژه ای در دستور کار دو وزیر خارجه برخوردار است. او ابتدا وارد بیروت شد و با همتای خود نجیب میکاتی دیدار کرد ، سپس …

منبع: سایت اسپرت نیوز
سفرهای منطقه‌ای امیرعبداللهیان با چه دستاوردی همراه بود؟

مهسا مزدحی: هفته گذشته وزیر خارجه کشورمان دو سفر مهم به سوریه و لبنان انجام داد. دو کشور با ایران یک اتحاد استراتژیک دارند و روابط با آن از اهمیت ویژه ای در دستور کار دو وزیر خارجه برخوردار است.

او ابتدا وارد بیروت شد و با همتای خود نجیب میکاتی دیدار کرد ، سپس در دوره تصدی خود برای دومین بار با بشار اسد در سوریه دیدار کرد. دولت سیزدهم که سیاست خارجی خود را بر اساس روابط با کشورهای همسایه و منطقه بنا می کند ، اهمیت زیادی به چنین سفرهایی می دهد. زیرا اتحاد ایران با دمشق و بیروت نیاز به توجه و حساسیت بیشتری دارد.

سفر به لبنان در شرایط حساس

دولت جدید لبنان کار خود را در شرایطی آغاز کرد که اقتصاد آن عملاً در یک سال گذشته و پس از انفجار بزرگ در بیروت سقوط کرد و بحران ها هر روز اوضاع را تشدید می کرد. نجیب میکاتی ، سیاستمداری که به بردباری مشهور است ، در این شرایط موفق شد و سرانجام موفق شد برای خود دولت تشکیل دهد ، اما اندکی قبل از ورود شاهزاده عبداللهیان به بیروت ، او در ارسال بنزین به ایران انتقاد داشت و از طرف دیگر دست عربستان سعودی بوسه سیاسی را معرفی کرد. در همین حال ، بیروت در سال های اخیر با مداخله عربستان از یک سو و کاهش بودجه از سوی ریاض از سوی دیگر ، ضربه سختی خورده است.

با این حال ، این مواضع باعث دلسردی تهران از این سفر نشد و شاهزاده عبداللهیان در یک نشست خبری در مورد “صادرات سوخت به لبنان” اظهار امیدواری کرد که دو کشور در این زمینه به توافق برسند. وی روز جمعه با رئیس جمهور میشل عون و نخست وزیر نجیب میکاتی دیدار کرد. وی همچنین پیش از این دیدارها با حسن نصرالله ، دبیرکل حزب الله لبنان دیدار کرد. سید حسن نصرالله یکی از حامیان ارسال بنزین به لبنان برای حل برخی از مشکلات انرژی در این کشور است. این به نفع سیاستمداران نزدیک به عربستان سعودی و غرب نیست. اما در حالی که سومین کشتی ایرانی در سواحل سوریه پهلو گرفته است تا بنزین را به لبنانی ها برساند ، امیر عبداللهیان امیدوار است این روند ادامه پیدا کند.

دستاوردهای سفرهای منطقه ای شاهزاده عبداللهیان چیست؟

در لبنان ، برخی نگرانند که کمک تهران می تواند گلوگاه هایی را برای ایران و حزب الله به دلیل تحریم های همزمان ایجاد کند. چیزی که بیروت در شرایط کنونی نمی تواند آن را تحمل کند. وزیر امور خارجه ایران از آمادگی کشورش برای کمک به لبنان در زمینه های برق ، نفت ، حمل و نقل و غیره خبر داد. اما به نظر می رسد طرف لبنانی بسیار محتاط است.

در همین حال ، وب سایت خبری چاپی با اشاره به سفر اخیر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان به لبنان با استناد به محافل حزب الله و حادثه 8 مارس اعلام کرد که نتایج مثبت این سفر به زودی نمایان می شود. امیر عبداللهیان در دیدار با رهبران حزب تصریح کرد که نفوذ آمریکا در منطقه کاهش می یابد و این خروج بر پیشرفت مذاکرات هسته ای ایران و آمریکا تهران-ریاض تأثیر می گذارد. او به پیروزی های میدانی خود دست یافت و لبنان از تفاهم ها و توافق های منطقه سود خواهد برد.

در بحران کنونی لبنان ، به نظر می رسد ایران تنها کشوری است که تمایل خود را برای همکاری با بیروت اعلام کرده و برنامه هایی برای آن ارائه کرده است. در مقابل ، سایر کشورها و سازمان های بین المللی هنوز بر سر کمک های مالی به لبنان می جنگند و به نظر نمی رسد راه حلی برای بهبود وضعیت تأسف بار در لبنان داشته باشند.

دیدارهای منظم با بشار اسد

وی همچنین ماه گذشته در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با وزرای خارجه ایران و سوریه دیدار کرد. شاهزاده عبداللهیان قبلاً از نزدیک در جریان مسائل این کشور بود و اکنون از اسد دعوت کرد که پس از بیش از یک سال به تهران بیاید. در ماه های اخیر با توجه به سفرهای رئیس جمهور سوریه به روسیه ، انتقاداتی از تهران مبنی بر نیامدن اسد به کشور ما شنیده شد و اکنون به نظر می رسد امیرعبداللهیان موضوع را حل کرده است.

در هفته های اخیر ، سه کشور عربی ، عمان ، اردن و امارات برای عادی سازی روابط با سوریه اقداماتی انجام داده اند و اردن مرزهای خود را با سوریه باز کرده است. به نظر می رسد این ظهور کشورهای عربی برای صلح با سوری ها است ، که اسد را در یک دهه تنها گذاشتند.

دستاوردهای سفرهای منطقه ای شاهزاده عبدالله چیست؟

امیر عبداللهیان روز شنبه پس از دیدار با همتای سوری خود گفت: “سوریه متحد استراتژیک ایران است و ما در طول سالها نشان داده ایم که متحدان خود را در شرایط سخت تنها نمی گذاریم.”

در همین حال ، انتقاد از ایران به دلیل کمک در بازسازی سوریه مورد انتقاد گسترده قرار گرفته است. از سوی دیگر ، با توجه به اینکه در سال های گذشته نقش مهمی در حل بحران در این کشور ایفا کرده است ، خود را متحد اصلی سوری ها و شخص اسد می داند. برای کشورهای عربی گران است. انتظار می رود تهران برنامه مدونی برای بهبود روابط با سوریه ارائه دهد. زیرا اکنون پس از سالها جنگ داخلی ، دمشق به دنبال ثبات و رفاه اقتصادی است و همکاری ایران با اسد می تواند علاوه بر ابعاد استراتژیک ، به همکاری اقتصادی نیز منجر شود.

انتظار می رود که شاهزاده عبداللهیان ، با توجه به سابقه ای که در زمینه کشورهای عربی ، به ویژه سوریه دارد ، سفر خود به این دو کشور را آغاز همکاری گسترده تری تلقی کند. روابط ایران با لبنان و سوریه ، به ویژه به دلیل حضور رژیم صهیونیستی در نزدیکی این دو کشور ، ظرافت های بسیاری را در بر می گیرد که نیازمند برنامه ریزی خوب و ذاتی است.

>>> این مطلب را نیز بخوانید:
آیا دولت سیزدهم ادامه خواهد یافت یا با غرب با گفت وگو مواجه خواهد شد؟
آیا اولویت های سیاست خارجی امیر عبدالهیان واقعی است یا رویایی؟
امیر عبداللهیان یک دیپلمات میدانی است. این یک عنصر قابلیت در مذاکرات هسته ای نیست
اولویت های سیاست خارجی وزارت شاهزاده عبداللهیان چه باید باشد؟

311312/23

منبع: سایت اسپرت نیوز
سفرهای منطقه‌ای امیرعبداللهیان با چه دستاوردی همراه بود؟


[ بازدید : 156 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 24 مهر 1400 ] [ 7:58 ] [ Songbird Garden ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]