اخبار و اطلاعات جدید تکنولوژی و رایانه

شما می توانید جدیدترین اخبار و اطلاعات تکنولوژی را در این وبلاگ بیابید

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ اخبار و اطلاعات جدید تکنولوژی و رایانه خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

جنجالی‌ترین سرقت‌های هنری جهان – اخبار ما


آثار هنری معروف هنرمندان بزرگ اغلب بیش از هر اثر هنری دیگری به سرقت می رود. با این حال ، به دلیل این شهرت ، یافتن مکانی مناسب برای ذخیره این آثار به سرقت رفته آسان نیست. در ادامه به سرقت آثار هنری در جهان از ابعاد مختلف می پردازیم. قدیمی ترین سرقت هنر در …

جنجالی‌ترین سرقت‌های هنری جهان – اخبار ما https://maanews.ir/جنجالی‌ترین-سرقت‌های-هنری-جهان-اخبا/ Mon, 18 Oct 2021 13:08:49 0000 فرهنگی https://maanews.ir/جنجالی‌ترین-سرقت‌های-هنری-جهان-اخبا/ آثار هنری معروف هنرمندان بزرگ اغلب بیش از هر اثر هنری دیگری به سرقت می رود. با این حال ، به دلیل این شهرت ، یافتن مکانی مناسب برای ذخیره این آثار به سرقت رفته آسان نیست. در ادامه به سرقت آثار هنری در جهان از ابعاد مختلف می پردازیم. قدیمی ترین سرقت هنر در …

آثار هنری معروف هنرمندان بزرگ اغلب بیش از هر اثر هنری دیگری به سرقت می رود. با این حال ، به دلیل این شهرت ، یافتن مکانی مناسب برای ذخیره این آثار به سرقت رفته آسان نیست.

در ادامه به سرقت آثار هنری در جهان از ابعاد مختلف می پردازیم.

قدیمی ترین سرقت هنر در تاریخ

دزدان دریایی لهستانی نقاشی سه قسمتی هانس ممینگ “آخرین آزمایش” را در سال 1473 به سرقت بردند. در سال 1465 ، یکی از مقامات فلورانس از ماملینگ نقاشی را برای کلیسایی در فلورانس خریداری کرد. دزدان دریایی به کشتی حامل نقاشی در فلورانس حمله کردند ، نقاشی را ربوده و به کلیسایی در گدانسک بردند. این نقاشی سه قسمتی هنوز در موزه ملی گدانسک لهستان نگهداری می شود.

اثری که بیش از هر اثر هنری دیگری در تاریخ به سرقت رفته است

“محراب” یان ون ایک یکی از مهمترین نقاشی های جهان محسوب می شود. شاید به همین دلیل است که این اثر بیش از هر اثر هنری دیگری مورد هدف سارقان قرار گرفته است. این اثر در 600 سال گذشته شش بار به طور کامل یا بخشی از آن به سرقت رفته است.

هنگامی که این نقاشی در 6 مه 1432 کشف شد ، برای هنرمندان و مسافرانی که به کلیسای جامع سنت سفر می کردند به یک جاذبه محبوب تبدیل شد. باو

هنرمندی که آثار او بیش از هر هنرمند دیگری به سرقت رفته است

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که هنرمند دزد مورد علاقه کیست؟ پابلو پیکاسو در صدر فهرست محبوب ترین هنرمندان دزد قرار دارد و پس از آن نیک لارنس و مارک شاگال در رتبه های دوم و سوم قرار دارند. آخرین آثار منتشر شده در سال 2012 ، آثار پیکاسو 1147 بار سرقت شد.

برخی از این آثار کشف شده و برخی دیگر برای همیشه از بین رفته اند. دیگران پس از ربوده شدن نابود شدند. با این حال ، بسیاری از این آثار هنری هنوز دست نخورده و دور از چشم هستند.

کبوترها و نخودها ، ساخته شده در سال 1911 ، به ارزش 23 میلیون یورو ، در سال 2010 از موزه پاریس به سرقت رفتند و گران ترین اثر هنری دزدیده شده پیکاسو محسوب می شوند.

جنایت علیه هنر

غارت 650 هزار اثر هنری از اروپا توسط نازی ها به عنوان بزرگترین جابجایی آثار هنری تاریخ شناخته می شود. بسیاری از این آثار هرگز دوباره کشف نشده اند. آدم ربایی های هنری از کشورهای خارجی در دوران رژیم نازی از سال 1933 تا پایان جنگ جهانی دوم در سال 1945 ادامه داشت.

آدولف هیتلر یک بار آرزو داشت که یک هنرمند حرفه ای شود ، اما پس از شکست در امتحان ورودی آکادمی هنرهای زیبا در وین ، رویای او شکست خورد. او علاقه زیادی به پرتره ها و مناظر کلاسیک ، به ویژه آثار آلمانی داشت. شاید به همین دلیل است که او هنر مدرن مانند کوبیسم را هنر منحط می دانست.

در 20 مارس 1939 ، نازی ها 1004 نقاشی و مجسمه و 3825 آبرنگ طراحی و چاپ شده در حیاط آتش نشانی برلین را به آتش کشیدند.

حدود 20 درصد از آثار هنری اروپا توسط نازی ها غارت شد و در حال حاضر بیش از 100000 اثر هنری وجود دارد که هنوز به وارثان اصلی خود بازگردانده نشده اند.

متفقین برای جلوگیری از تخریب آثار فرهنگی اروپایی دارای ارگانهای خاصی مانند افراد دارای میراث فرهنگی هستند. بدین منظور ، پس از جنگ ، این گروه از افراد به مناطقی سفر کردند که قبلاً توسط نازی ها اشغال شده بود و انبارهای هنر نازی را کشف کردند.

در سال های 1944 و 1945 ، گروه موفق به کشف چندین اثر هنری در نقاط مختلف آلمان و اتریش در پایان جنگ جهانی دوم شد.

امروزه ، طبق برخی قوانین ، آثار هنری غارت شده توسط نازی ها به وارثان واقعی خود ، که اغلب یهودی هستند ، بازگردانده می شوند.

معروف ترین سرقت هنر در جهان کدام است؟

در سال 1990 ، 13 شاهکار در 81 دقیقه از موزه ایزابل استوارت گاردنر در بوستون به سرقت رفت. «اف. توسط. من ارزش این آثار سرقت شده را 500 میلیون دلار برآورد کردم. مقامات موزه 10 میلیون دلار جایزه برای اطلاعاتی که منجر به کشف آثار به سرقت رفته شود تعیین کرده اند. این بیشترین مبلغی است که یک موسسه خصوصی تا کنون برای این منظور ارائه کرده است.

مستند نتفلیکس با عنوان “این یک سرقت است: بزرگترین سرقت هنری جهان” جزئیات این سرقت را بررسی می کند. به طور خلاصه ، دو مرد با لباس پلیس وارد موزه شدند. دو افسر پلیس جعلی در نهایت دست و پای نگهبانان موزه را بستند و در زیرزمین موزه حبس کردند.

“کنسرت” ورمیر ، سه نقاشی رامبراند ، یک مانت و پنج ادگار دگا از جمله آثار سرقت شده از موزه بودند.

مشهورترین اثر هنری ربوده شده چیست؟

دیلی آرت معتقد است که معروف ترین اثر هنری ربوده شده را می توان “مسیح در طوفان دریاچه تیبریاس” دانست که تنها نقاشی رامبراند از منظره دریا است. ارزش این اثر حدود 100 میلیون دلار برآورد شده است.

ارزشمندترین اثر هنری دزدیده شده چیست؟

“کنسرت” توسط یوهانس ورمیر ، که همانطور که قبلاً ذکر شد ، یکی از شاهکارهای سرقت شده از موزه ایزابلا استوارت گاردنر است.

این اثر در حال حاضر با ارزش ترین اثر هنری به سرقت رفته در جهان شناخته می شود. زیرا آخرین بار در سال 2015 ، ارزش این اثر 250 میلیون دلار برآورد شده است.

جدیدترین سرقت های هنری را ببینید

تابلو “دو پسر خندان” ، ساخته فرانس هالس در 1626 ، تا کنون سه بار سرقت شده است: اول در سال 1988 ، دوباره در سال 2001 و سرانجام در آگوست 2020. سال گذشته ، این تابلو در ساعات اولیه صبح از موزه ای در هلند به سرقت رفت. به گزارش بی بی سی ، ارزش این تابلو حدود 15 میلیون یورو است.

در مارس 2020 ، نقاشی ون گوگ “باغ جدید محله در بهار” از موزه دیگری در هلند به سرقت رفت. در زمان سرقت ، موزه به دلیل شیوع ویروس کرونا برای عموم بسته شد. در آوریل 2021 ، فردی در ارتباط با سرقت این دو تابلو دستگیر شد ، اما هیچ یک از این آثار کشف نشد.

“باغ جدید محله در بهار”

جستجو برای آثار باستانی به سرقت رفته ادامه دارد و موزه ها در سراسر جهان از اقدامات امنیتی شدیدتری برای حفاظت از مجموعه های دائمی استفاده می کنند. حتی مقدمات دقیق تری نیز برای انتقال آثار هنری به مکان های دیگر برای نمایشگاه های موقت فراهم شده است و خوشبختانه سارقان از آثار هنری کوتاه تر شده و به هنردوستان لذت بیشتری می بخشند.

5858


[ بازدید : 144 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 27 مهر 1400 ] [ 8:56 ] [ Songbird Garden ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]