اخبار و اطلاعات جدید تکنولوژی و رایانه

شما می توانید جدیدترین اخبار و اطلاعات تکنولوژی را در این وبلاگ بیابید

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ اخبار و اطلاعات جدید تکنولوژی و رایانه خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

بیمارستان نوسازی که در زلزله تهران تخریب می‌شود!


در تمام این سالها ما درباره زلزله مهیب تهران صحبت می کردیم و همه ما سالها نگران آن بودیم ، و اکنون هر زمان که از میدان توحید عبور می کنم ، باید بد و اغوا شده ، بله ، بد و اغوا شده به ساختمان امام (ره) بگویم. من و بیمارستان خمینی خودم ساعت …

بیمارستان نوسازی که در زلزله تهران تخریب می‌شود! https://maanews.ir/بیمارستان-نوسازی-که-در-زلزله-تهران-تخر/ Fri, 17 Sep 2021 12:48:17 0000 عمومی https://maanews.ir/بیمارستان-نوسازی-که-در-زلزله-تهران-تخر/ در تمام این سالها ما درباره زلزله مهیب تهران صحبت می کردیم و همه ما سالها نگران آن بودیم ، و اکنون هر زمان که از میدان توحید عبور می کنم ، باید بد و اغوا شده ، بله ، بد و اغوا شده به ساختمان امام (ره) بگویم. من و بیمارستان خمینی خودم ساعت …

در تمام این سالها ما درباره زلزله مهیب تهران صحبت می کردیم و همه ما سالها نگران آن بودیم ، و اکنون هر زمان که از میدان توحید عبور می کنم ، باید بد و اغوا شده ، بله ، بد و اغوا شده به ساختمان امام (ره) بگویم. من و بیمارستان خمینی خودم ساعت ها تنهایی می جنگیم تا بالاخره فراموش کنم!
تصویر این بیمارستان منحصر به فرد که طراحان و کارفرمای آن و شهرداری منطقه بدون شک باید بزرگترین مدال کشور را برای این پدیده و خلاقیت بزرگ دریافت کنند.

بیمارستانی بازسازی شده که در زلزله تهران خراب می شود!

بیمارستانی بازسازی شده که در زلزله تهران خراب می شود!

چند سال پیش ، در حالی که سالن و ایستگاه مترو در زیر و در کنار یک ساختمان ساخته می شد ، مدیر بیمارستان از من دعوت کرد تا به بخش عفونی و ساختمان مجتمع مراجعه کنم ، که به دلیل ترک های جدی و عمیق به دلیل محرک های ساخت مترو تخلیه شد. به
در همان زمان ، من گفتم که این بهترین کار برای تخلیه است ، و در همان زمان از مدیر فنی مجتمع که اجازه ساخت این ساختمان ناهمگن را داد ، نمای شیشه ای با این ساختمان مردود ، در کنار مترو پرسیدم. و بزرگراه اصلی شهر

نمی دانم این چه نوع داستانی است؟ چرا چنین مواردی یکی پس از دیگری در کشور اتفاق می افتد؟ آیا مسئولیت در کشور ما معنایی دارد؟

اول ، نیازی به ساخت ایستگاه مترو در زیر و در کنار ساختمان بخش بیماری های عفونی نبود ، می توان آن را به راحتی در بزرگراه ساخت و از طریق تونل زیر به بیمارستان متصل شد ، بنابراین بیماران و بسیاری از مجموعه بیمارستان نمی توانند تخلیه شد هپاتیت) و هزینه های زیادی برای تعمیر بیمارستان ایجاد نکنید! من از این تصمیم مترو و بیمارستان شگفت زده شده ام!

ثانیاً ، کدام مشاور نادان ، کدام کارفرما و کدام نهاد قانونی در کشور مجوز ساخت چنین ساختمانی را در شهر لرزه خیز تهران ، جنب بزرگراه اصلی صادر کرده است. خود بیمارستان در طول زلزله نیاز به درمان دارد ، بنابراین چگونه می توان روی آن زمان بعد از زلزله حساب کرد. اگر در ورودی بزرگراه Parkway واژگون شود و جاده را ببندد چه اتفاقی می افتد؟ آیا معماری این ساختمان با هیچ بنایی در داخل مجموعه ای که پس از جنگ جهانی دوم باقی ماند یا حتی اطراف و ساختمانهای میدان توحید مطابقت دارد؟

من بطور خودجوش بیمارستان را به دلیل ٧٠ سال زلزله ارزیابی کردم ، به یاد دارم وقتی به بیمارستان امام خمینی (ره) رسیدم و نقشه ها را در یک اتاق فرسوده پیدا کردم (آنها باید اسکن و در مکانی مناسب ذخیره شوند!) آنچه من دیدم و بود از نقشه هایی که به همکاران گفتم قابل مشاهده است. آفرین به عناصر این ساختمانها ایمن هستند. حداقل اینجا احساس راحتی می کنم. اکنون ، سالها پس از جنگ جهانی دوم ، ما در حال ساختن ساختمانی هستیم که از هر نظر اشتباه و آسیب پذیر است! چرا؟ من نمی دانم طرز فکر در طراحی قالب چگونه بود؟ نمای شیشه ای ، هندسه شیشه جلو و ساختارهای پیچشی در زلزله و ده ها مشکل دیگر ، شاید صدها!

من می دانم که اگر این یادداشت به دست مقامات و مشاوران این ساختمان برسد ، هزار بحث درباره قوانین به کار گرفته شده در ایمنی این بیمارستان مطرح می شود که حتی در اروپا ، آمریکا ، بیمارستان های مریخ و غیره نیز اعمال نشده است! او می گوید ، اما من می گویم که این کاملا اشتباه است و من حاضرم در یک بحث عمومی یا تلویزیونی با حضور طراحان ساختمان به آن اشاره کنم.

فراموش نکنید که این بیمارستان با پرداخت بیماران درمانده و فقرا ساخته شده است ، بنابراین این قابل بخشش نیست! توصیه می کنم همه افراد از ابتدا تا انتها ، از کارفرما ، مشاور ، پیمانکار و غیره ، با قبول مسئولیت مادام العمر ، هر فرد را مطابق برنامه ضمانت کرده و امضا کنند.

این را هم بگویم که متأسفانه بسیاری از بیمارستانهای کشور به همین دلیل در حال ساخت هستند …! نمونه بارز آن بیمارستان تخریب شده سر پل ذهاب در زلزله کرمانشاه بود که توسط آن وزارت بهداشت به شدت مانور داد و جلساتی را برای یادگیری نحوه ساخت و طراحی آن برگزار کرد.
اصلا کسی اونجا هست؟ اصلا کسی به این حرفا گوش میده؟ نیازی به دشمن خارجی نیست! به این بیمارستان و بقیه آنها فکر کنید!

* استاد نمونه کشور در مهندسی سازه ، زلزله و مدیریت بحران و بنیانگذار تاب آوری و مدیریت بحران در ایران


[ بازدید : 79 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 29 شهريور 1400 ] [ 2:56 ] [ Songbird Garden ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]